För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

För nya kunder

 

1. Köpvillkor


För att kunna handla måste du vara registrerad kund hos oss. Detta gör du enklast genom att klicka på Registrering i menyn, eller i samband med att du går till kassan. Fyll i alla uppgifterna och skriv sedan ner ditt lösenord och användarnamn (eller skriv ut sidan innan du registrerar dig).
Ditt lösenord och användarnamn behöver du sedan varje gång du skall logga in och handla.

 

1.1 Ålder: För att köpa en produkt i Bromölla Möbelaffärs nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.

1.2 Köpavtal: om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning.

1.3 Felaktiga uppgifter: Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.

1.4 Tryckfel: Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i produktinformation och kataloger och för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilder återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.

1.5 Force Majeure: Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

 

2 . Priser

 

I priserna ingår moms med 25 procent. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss även för eventuella felaktiga priser på grund av till exempel ”tryckfel”.

 

3. Leverans

 

3.1 Hämta varorna själv: Du kan alltid välja att själv hämta varorna i någon av våra butiker i Bromölla, Karlskrona och Hässleholm. Så fort dina varor finns klara för hämtning kontaktar vi dig via e-post, SMS eller telefon. Observera att du måste ha fått en bekräftelse på att dina varor är klara för avhämtning innan du kan hämta ut dem.

3.2 Leverans i Sverige: Mindre försändelser (kortare än 1,5 m och lättare än 20 kg) skickas som paket eller brev och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe efter att du mottagit avisering. Om du angivit ett mobiltelefonnummer så skickas aviseringen som ett SMS, i annat fall får du en postavi hemskickad till dig när paketet ankommit till utlämningsstället. Större försändelser levereras hem till dig med DHL. Leverans sker till tomtgräns eller trappuppgångsdörr, förutsatt att lastbil kan ta sig dit. Inbärning, montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår som regel inte. Leveransen telefonaviseras till något av de telefonnummer du angivit. Leveranser nära våra butiker sker med våra egna lastbilar.

3.3 Avgift för outlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök: Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelse via e-post från Bromölla Möbelaffär samt aviseras via SMS, brev, telefon eller e-post från fraktbolaget. I de fall brev, postpaket eller lastpall/större paket returneras till Bromölla Möbelaffär av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer Bromölla Möbelaffär debitera beställaren en avgift. Avgiften tas ut för att täcka Bromölla Möbelaffärs kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Bromölla Möbelaffär. I de fall fraktbolaget har kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte finns på plats vid leveranstillfället, kommer en extra avgift på 200:- för ett nytt leveransförsök att tillkomma.

 

4. Leveranstid

 

Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från vårt lager. Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans. Vid stor orderingång eller leveransförsening från leverantör kan dessa varor i vissa fall ha en leveranstid på 2-4 veckor. I sådana fall meddelas du om detta så snart vi behandlat din order. För en del varor kan den angivna leveranstiden ligga inom ett ganska stort intervall (t.ex. 1-12 veckor). Detta är varor som vi normalt lagerför men som har en något längre leveranstid om de tar slut på lager. Vid köp av beställningsvaror meddelar vi dig leveransvecka så fort som vår beställning hos aktuell tillverkare bekräftats. Observera att detta i vissa fall kan ta upp till två veckor. Självfallet har du rätt att häva din beställning, alternativt utnyttja din ångerrätt, i samband med att du meddelas om specificerad leveransvecka. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans – lämna ett meddelande när du lägger din order eller kontakta oss. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

 

5. Betalning

 

5.1 Betalningsalternativ: I butiken i Bromölla kan du betala kontant, med kredit-/bankkort eller delbetala med eller utan ränta. Kontakta oss om du istället önskar betala i förskott via bank-/plusgiro eller har några frågor om de olika betalsätten.

5.2 Betalning med bank- och kreditkort: I vår nätbutik kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med bank- och kreditkorten Visa och Mastercard. Vi tycker det är viktigt att du känner dig trygg vid köp hos oss och samarbetar därför med DIBS som är Nordens ledande betalväxel vid köp via Internet. DIBS är certifierade av såväl svenska som utländska banker och kortföretag för sin höga säkerhetsnivå. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Bromölla Möbelaffär. Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras direkt på ditt kort i samband med att du godkänner transaktionen även om din beställning inte kan levereras omgående.

5.3 Fakturabetalning (endast inom Sverige): I samarbete med Klarna kan vi erbjuda betalning mot 14 dagars faktura. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 29 kr (inkl moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker endast till den adress som finns registrerad, såsom folkbokföringsadress och du betalar inget förrän du mottagit dina varor.

 

6. Ångerrätt

 

6.1 Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss att du vill utnyttja ångerrätten. Observera att täcken, sovkuddar, sängkläder, sovplagg, madrasser samt överkast ingår i ångerrätten endast om förpackningen är obruten. Bruten förpackning kan ej ersättas då detta räknas som hygienartiklar. Du får hela köpesumman tillbaka exklusive eventuell fraktavgift. Leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och bör returneras med sitt originalemballage. Vänligen ange ditt namn samt ordernummer alternativt en kopia av din faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske.

6.2 Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara. Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor. Observera att ångerrätt inte gäller för företagskunder.

 

7. Byte av vara

 

Du kan i de flesta fall lämna tillbaka en vara och välja en annan liknande inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta under förutsättning att varan är oanvänd, i hel originalförpackning och i oskadat skick. Vid byte av vara står du själv för returkostnaden. Bytesrätt gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en soffa i ett specifikt tyg och färg. Bytesrätten gäller heller inte vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor. Om du önskar byta en vara – kontakta oss.

 

8. Reklamation av vara

 

8.1 Konsumentköplagen: Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid samtliga varor för eventuella fel, i så stor utsträckning som möjligt, innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, var vänlig kontakta vår serviceavdelning, När vi mottagit giltigt reklamationskrav kontaktar vi dig för avhjälpande av felet eller översänder eventuella returkoder/fraktsedlar. Vid retur av reklamerad vara står självfallet vi för returkostnaden.

8.2 Transportskador: Viktigt! Kontrollera alltid varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. Skadorna måste ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med leverans och kvittens för att kunna reklameras hos oss. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage - kontakta vår serviceavdelning.

8.3 Tvist: Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden är vår policy att följa de rekommendationer som nämnden utfärdar.

 

 

Start > Hjälp > För nya kunder
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms